ח"כים למען קבר דוד: "לא נסכים לוויתורים על קודשי ישראל"

    אבי יעקב No Comments on ח"כים למען קבר דוד: "לא נסכים לוויתורים על קודשי ישראל"
    8:08
    08.05.24
    אתר קול חי No Comments on ארה"ב מעכבת משלוח נשק; צה"ל יירט כטב"מ סמוך לאילת | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור החשש העולה באחרונה אודות מסירת קבר דוד ומתחם הר ציון לידי הוותיקן, כינס השבוע ח"כ יוני שטבון קבוצת חברי כנסת חרדיים ודתיים לאומיים לכנס למען קבר דוד. יצוין, כי רשמית המדינה על מוסדותיה מכחישה את קיומו של משא ומתן. עם זאת, הרב יעקב סביליה מהאחראים על מתחם קבר דוד טוען כי בידיו הוכחות חותכות להסכמת המדינה להגדלת מספר טקסי התפילה הנוצריים בחדר הסעודה האחרונה, שמעל קבר דוד. הח"כים הבהירו: "קבר דוד הוא מהמקומות הקדושים לעם ישראל, אין לנו שום זכות לוותר עליו".

    באחרונה עולה לשיח הטענה כי מתקיים ערוץ חשאי בין ממשלת ישראל לוותיקן בדבר מסירת קבר דוד ומתחם הר ציון. רשמית, טענה זו מוכחשת שוב ושוב על ידי משרד החוץ ובהקשר זה פורסם השבוע כי שר החוץ אביגדור ליברמן הבהיר בוועדת החוץ והביטחון כי אין משא ומתן על קבר דוד. יחד עם זאת, אין לשכוח כי קיימת החלטת הממשלה המעבירה בלעדית את הסמכות על המקומות הקדושים לידיו של ראש הממשלה, זאת מבלי חובת קיומו של מנגנון ציבורי מפקח. לפיכך, לצד ההכחשות הרשמיות גובר החשש לקיומו של ערוץ חשאי שכזה. יש לומר, כי העניין שהוותיקן מגלה בקבר דוד אינו דבר חדש, ואף התקיימו בעבר מגעים בין ממשלות ישראל לוותיקן בדבר מסירת הקבר, מגעים שלא צלחו.

    אחרי שכבר הוביל סיור ח"כים לפני שבועיים בקבר דוד, יזם השבוע (שלישי) חבר הכנסת יוני שטבון כינוס חברי כנסת למען קבר דוד. במפגש שהתקיים בכנסת השתתפו חברי הכנסת ניסים זאב (ש"ס), משולם נהרי (ש"ס), מוטי יוגב (הבית היהודי), משה פייגלין (הליכוד ביתנו), מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה), יעקב אשר (יהדות התורה) ואורי מקלב (יהדות התורה). בפגישה השתתפו גם פעילים למען קבר דוד ובהם הרב יעקב סביליה שסיפר כי בידיו הוכחות חותכות להסכמת המדינה להגדיל את כמות טקסי התפילה הנוצריים בחדר הסעודה האחרונה שמעל קבר דוד.

    "איזה יהודי יסכים להתפלל כשמעליו מתקיימים טקסי עבודה זרה?", שאל אחד הח"כים, ולכן הבהירו הח"כים כי "קבר דוד הוא מהמקומות הקדושים לעם ישראל, אין לנו שום זכות לוותר עליו". ביום שני הקרוב יתקיים דיון בוועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו) שיעסוק בנושא קבר דוד. כך או כך, הח"כים הדגישו כי לא יסכימו לוויתורים על קודשי ישראל.



    0 תגובות